English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پروژه ۱۰۰۰ هکتاری سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار در هشتمین روز از دهه فجر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور در استان سمنان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در آئین افتتاح این پروژه اظهار داشت: برای اجرای این پروژه آبیاری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان‌ها گفت: اجرای این پروژه نیز در این راستا در استان سمنان انجام‌شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان را سمنان را یکی از اولویت‌های مهم این سازمان دانست و گفت: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی به بهره‌برداری برای اجرای این پروژه‌ها تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند.
میرعماد با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان و همچنین خشک‌سالی‌های متناوب گفت: مدیریت منابع آبی و صرفه‌جویی در این بخش امری ضروری است.
وی گفت: بیش از ۸۶ درصد از مصرف سالانه آب این استان در بخش کشاورزی و دامداری صرف می‌شود و لذا مدیریت مصرف آب در اراضی کشاورزی این استان امری ضروری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال تاکنون ۶ هزار هکتار سیستم نوین آبیاری در استان سمنان با حمایت دولت اجراشده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال تا ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار برسد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تاکنون بیش از ۲۵ هزار هکتار سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و باغی استان سمنان اجراشده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت