English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پنجمین کاروان خدمت جهاد کشاورزی | شهرستان آرادان روستای عدل آباد

روستای عدل‌آباد آرادان در یک نگاه؛  پتانسیل‌های بخش کشاورزی این روستا قابل توجه است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان گفت: روستای عدل‌آباد در بخش تولیدات کشاورزی و دامی پتانسیل بسیار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید مهدی حسینی با بیان اینکه روستای عدل آباد از توابع شهرستان آرادان و در فاصله ۱۲ کیلومتری از مرکز شهرستان و در بخش مرکزی ،دهستان حسین آباد کردها واقع است اظهار داشت: مهم‌ترین فعالیت روستا در حوزه تولید محصولات کشاورزی است و آبادی مذکور به انضمام گروههای مشاعی همجوار دارای ۷۲۴ هکتار اراضی قابل کشت و زرع است.

وی خاطر نشان کرد: ۷۸ نفر بهره‌بردار به صورت مستقیم در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با بیان اینکه مهم‌ترین محصولات زراعی روستای عدل‌آباد جو، یونجه، گندم و ذرت علوفه ای است تصریح کرد: تولید سالانه محصولات در حوزه زراعی بالغ بر هشت هزار و ۴۳۶ تن در سال است.

حسینی تصریح کرد: در زیر بخش باغبانی نیز افزایش سطح  باغات در سال‌های اخیر با توسعه باغات پسته، شدت گرفته و ۵۹ هکتار از اراضی منطقه به تولید محصولات باغی نظیر پسته،انار و زیتون اختصاص یافته است.

وی میزان تولیدات باغی این روستا را ۴۵۶ تن در سال عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با اشاره به تولیدات حوزه دامی این روستا گفت: روستای عدل‌آباد از پتانسیل خوبی در زیر بخش‌های دام سنگین، سبک، طیور صنعتی، زنبورعسل و آبزیان است.

حسینی با بیان اینکه تعداد ۴۱ نفر بهره‌بردار  در این روستا مشغول به فعالیت هستند؛ گفت:  این بهره‌برداران دارای ۵۸۰ رأس  دام سنگین،۹ هزار و  ۳۷۰ رأس  دام سبک و ۱۵ نفر شتر هستند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه طیور صنعتی چهار واحد به ظرفیت ۴۷ هزار قطعه مرغ گوشتی و ۳۴ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ مادر گوشتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان اضافه کرد: همچنین ۲ واحد پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای دو منظوره ذخیره آب کشاورزی این شهرستان درحال فعالیت است.

حسینی به مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه آب و خاک در روستای عدل‌آباد اشاره کرد و گفت: احداث کانال انتقال آب (بتنی)  به طول  سه هزار و ۴۳۰ متر و انتقال آب از طریق لوله به مقدار  ۱۲ هزار و ۱۳۴ متر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اجرای سیستم‌های آبیاری در سطح ۲۴ هکتار و احداث استخر‌های ذخیره آب به ظرفیت ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب از دیگر فعالیت‌های حوزه زیر بنایی در روستای عدل‌آباد آرادان است.

طراحی سایت توسط فراکارانت