English | چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پیام تبریک وزیر جهادکشاورزی به مناسبت “روز ملی دامپزشکی”

 

سلامت دام و غذای مردم متکی به تلاش صادقانه، بی‌وقفه و عالمانه منابع انسانی خدوم سازمان دامپزشکی کشور، دستگاه‌ها و موسسات همکار در بخش خصوصی و عمومی، نظام عالی آموزشی و دانشگاهی است، این پاسداری از حریم امنیت غذایی کشور را به مناسبت روز ملی دامپزشکی به همه دست‌اندرکاران این حوزه تبریک می‌گویم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در پیامی ۱۴ مهر ماه، روز ملی دامپزشکی را به تلاشگران عرصه نظارت، بهداشت و سلامت غذا در جامعه تبریک گفت.

                                                      متن پیام به این شرح است:       بسم‌الله الرحمن الرحیم

روز ملی دامپزشکی در ۱۴ مهر هر سال یاد‌بودی بر فعالیت بی‌وقفه و پیگیر متخصصان بهداشت دام و غذای کشور است، بی‌شک سلامت این دو متکی به تلاش صادقانه و عالمانه منابع انسانی خدوم سازمان دامپزشکی کشور، دستگاه‌ها و موسسات تخصصی همکار در بخش خصوصی و عمومی، نظام عالی آموزشی و دانشگاهی است.

حفاظت بهداشتی و مراقبتی از سرمایه دامی کشور، شامل؛ دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل با ارزش اقتصادی سالیانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در برابر آسیب‌ها و عوامل بیماری‌زا در کنار تولید دارو و واکسن در فاز پیشگیری، از مسوولیت‌های متعهدانه سازمان دامپزشکی کشور است.

این سازمان همچنین علاوه بر وظایف حاکمیتی داخل کشور در پایبندی به تعهدات بین‌المللی در هنگام بروز رخدادهای بیماری در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با تشخیص زودهنگام بیماری و تایید فوری با اجرای واکنش سریع برای درمان، مشارکت فعال دارد.

اینجانب با تقدیر از زحمات متخصصان و دست‌اندرکاران سلامت غذایی جامعه، مناسبت روز ملی دامپزشکی را به همه عزیزان تبریک عرض می‌نمایم.

طراحی سایت توسط فراکارانت