English | چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت “روز ملی روستا و عشایر”

 

 

روستاها و مناطق عشایری هنوز هم کانون‌های فعالیت، تولید، ارزش‌آفرینی بر پایه و ظرفیت‌های محیط زیست طبیعی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی در پیامی فرا رسیدن ۱۵ مهر ماه روز ملی روستا و عشایر را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

به پاس تلاش، کوشش و نقش‌آفرینی‌های تاثیرگذار روستاییان و عشایر در عرصه‌‌های اجتماعی اقتصادی، نهادینه‌ کردن فرهنگ کار و فعالیت مولد، به‌ویژه رشد تولید در بخش کشاورزی، روز ۱۵ مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان “روز روستا و عشایر” نامگذاری شده است، به همین مناسبت همه ساله در این روز مراسم و آیین‌هایی در تکریم کار و تلاش مولد، تقدیر از تولیدکنندگان روستایی و عشایری، معرفی محصولات تولیدی، ابداع و ابتکارات جدید، کارآفرینی و کسب و کارهای روستایی و عشایری در سطوحی ملی، استانی و محلی با محوریت و حضور روستاییان و عشایر در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود.

هنوز هم روستاها و مناطق عشایری کانون‌های فعالیت، تولید، ارزش‌آفرینی برپایه منابع و ظرفیت‌های محیط زیست طبیعی هستند که با تولید مجموعه‌ای از محصولات کشاورزی، تولیدات جانبی و صنایع تبدیلی مرتبط، نقش درخور توجهی در تامین امنیت غذایی کشور بر عهده دارند.

عشایر کشور با سهم جمعیتی اندک بالغ بر ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور و روستاییان با تولید محصولات استراتژیک در بخش کشاورزی، همواره در کاهش واردات محصولات و مواد غذایی، خودکفایی و قطع وابستگی کشور ایفای نقش می‌کنند و از این جهت به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.

امید است در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، روستاییان و عشایر زحمتکش در چارچوب فرهنگ جهادی، همچون قبل در رشد و پیشرفت، عمران و آبادانی کشور عزیزمان کوشا بوده و کانون رشد و تولید را سرزنده نگه‌دارند.

طراحی سایت توسط فراکارانت