English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

پیش‌بینی تولید ۶۵۰ تن گل محمدی در استان سمنان؛ توسعه کشت گل محمدی در اراضی شیب‌دار به‌طور جد پیگیری می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۵۰ تن گل محمدی در استان سمنان برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مهدی قرائیان اظهار داشت: در مجموع سطح گلستان‌های استان سمنان ۲۶۳ هکتار بوده که از این میزان ۱۹۰ هکتار بارور است.

وی افزود: عملکرد محصول گل محمدی در استان سمنان یک هزار و ۸۵۰ کیلوگرم در هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کشت گل محمدی با هدف تولید گلاب و همچنین برداشت غنچه گل محمدی انجام می‌شود؛ افزود: واحدهای فرآوری گلاب صنعتی در آرادان وجود دارد و تولید گلاب به‌صورت سنتی در همه شهرستان‌های استان سمنان نیز انجام می‌شود.

قرائیان افزود: مناطق عمده کشت گل محمدی در دامغان دیباج، امیریه، کلاته رودبار، شاهرود، میامی، کالپوش، مهدی‌شهر و شهمیرزاد بوده و کشت این محصول در سایر شهرستان‌های استان سمنان نیز مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه گل محمدی به‌عنوان یک محصول مقاوم، توسعه آن در حال انجام و در دستور کار است؛ خاطرنشان کرد: این محصول الگوی کشت مناسبی بوده و چون نسبت به سرمازدگی و خشکی مقاوم است توسعه آن به‌صرفه است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه کشت این محصول زمینه ایجاد اشتغال روستایی مطلوبی را فراهم کرده است؛ گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با تأمین نهال یارانه دار از توسعه کشت گل محمدی حمایت می‌کند.

قرائیان با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای توسعه کشت گل‌محمدی در این استان افزود: توسعه کشت گل محمدی در اراضی شیب‌دار به‌طور جد پیگیری می‌شود و از محصولات اصلی الگوی کشت در اراضی شیب‌دار است.

وی به زمان برداشت گل محمدی نیز اشاره کرد و افزود: برداشت گل محمدی از گلستان‌های استان سمنان از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت