English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پیش بینی تولید ۲۶ هزار تن محصول ذرت علوفه ای در شهرستان سمنان

موضوع:  پیش بینی تولید ۲۶ هزار تن محصول ذرت علوفه ای در شهرستان سمنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: پیش بینی  می شود امسال بیش از ۲۶هزار تن محصول ذرت علوفه ای از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی مؤمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در راستای تولید محصولات اساسی و اجرای اقتصاد مقاومتی کشت بهاره گیاهان علوفه‌ای در این شهرستان از اواسط خردادماه در منطقه حومه آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای امسال ۵۶۴ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۲۶هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای با عملکرد ۴۵ تن در هکتار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان اظهار داشت: از این اراضی کشت شده ۳۰ هکتار امسال با سیستم‌های آبیاری نوین (تیپ) است که پیش‌بینی می‌شود میانگین برداشت در این اراضی به بیش از ۸۰ تن در هکتار برسد.

مؤمن افزود: برای کشت ذرت علوفه‌ای امسال حدود ۲۲هزار و ۵۶۰ کیلوگرم بذور مناسب رقم سینگل کراس ۷۰۴ ،۷۰۳ و سیمون بین ذرت کاران شهرستان توزیع شده است.

وی گفت: زمان برداشت ذرت علوفه‌ای  بسته به نوع رقم (دیررس ،زودرس و میان رس )بین ۸۵ تا ۱۲۰ روز بعد از کاشت محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان افزود: این محصول صرفاً مصرف خوراک دام دارد که ۶۰ درصد از کشاورزان این محصول را برای مصرف دام خود تولید و مابقی کشاورزان نیز آن را به فروش می‌رسانند.

مؤمن درباره قیمت خرید ذرت نیز گفت: امسال قیمت خرید ذرت حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار ریال است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه دستورالعمل‌های کاشت، داشت و برداشت ،مساعدت در اجرای آبیاری میکرو و نظارت‌های فنی و کارشناسی موردنیاز، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمان کاشت و داشت برای کارشناسان، تأمین نهاده‌های کشاورزی از جمله انواع کودهای شیمیایی در زمان کاشت و داشت محصول برخی از اقپیش بینی تولید ۲۶ هزار   تن محصول ذرت علوفه ای در شهرستان سمنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: پیش بینی  می شود امسال بیش از ۲۶هزار تن محصول ذرت علوفه ای از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت