English | سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

کارگاه آموزشی ترویجی روز مزرعه پنبه در آرادان برگزار شد

کارگاه آموزشی ترویجی روز مزرعه پنبه در آرادان برگزار شد

کارگاه آموزشی تخصصی ترویجی روز مزرعه پنبه با استقبال بهره‌برداران این بخش در آرادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، این کارگاه آموزشی در راستای افزایش بهره‌وری در تولید محصول استراتژیک و مهم پنبه در مرکز جهاد کشاورزی داورآباد برگزار شد.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات پنبه کشور در این کارگاه نکاتی درباره مراحل انجام کار از قبیل کاشت، آبیاری و مبارزه با آفات و همچنین مشکلات مشاهده شده در مزرعه انتخاب مشارکتی ارقام ارائه کردند.

نادری مجری طرح مزرعه تحقیقی ترویجی پنبه در این طرح درباره عملکرد ارقام توضیحاتی داده و اثرات رطوبت خاک بر عملکرد و اجزای عملکرد پنبه در ۳ رقم خورشید، خرداد و ورامین بررسی کردند.

تعیین ارزش زراعی ارقام هیبرید پنبه نظیر HD-931,HD-932, HD-933, HD934 با ۷ رقم پنبه نظیرBAKHT ، TERM-14، SAJEDI ، SAHEL، VARAMIN، KHORDAD و T2. 3- مقایسه عملکرد ارقام امیدبخش پنبه در شرایط گرمسار نیز بررسی شد.

کشاورزان حاضر در این کارگاه آموزشی نظرات و مشکلات خود را درباره کشت پنبه ارائه و کارشناسان نیز مباحث کاربردی درباره مسائل مربوط به این کشت را بیان کردند.

در این کارگاه آموزشی ترویجی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات پنبه کشور، معاون مدیرکل دفتر پنبه کشور، کارشناس مسئول دفتر پنبه، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و جمعی از پنبه کاران شهرستان و کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان آرادان حضور داشتند.

طراحی سایت توسط فراکارانت