English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

کارگاه آموزشی ترویج تغذیه سالم برگزار شد

کارگاه آموزشی ترویج تغذیه سالم برگزار شد

کارشناس مسئول توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی ترویج تغذیه سالم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، نادیا رومینا در حاشیه این کارگاه آموزشی اظهارداشت: در پی امضاء تفاهم‌نامه مشترک فی مابین دفتر بهبود تغذیه جامعه، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و ادارات جهاد کشاورزی در زمینه آموزش و ترویج تغذیه سالم با رویکرد بهبود تغذیه در جامعه زنان روستایی و عشایری جلسات متعددی در قالب کارگروه با حضور نمایندگان دو دستگاه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود تشکیل شد.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده کارگاه اموزشی با عنوان تربیت مربیان «TOT» به منظور اجرای فرآیند آموزش و ترویج تغذیه سالم در جامعه زنان روستایی و عشایری برگزار شد.

کارشناس مسئول توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از اهداف این کارگاه اموزشی اشاره کرد و گفت: پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه بهتر، ترویج کشاورزی پایدار، ترویج فرهنگ تغذیه سالم در بین زنان روستایی و عشایری، ترویج تولید و ایجاد باغچه‌های خانگی با موضوع سبزی و صیفی در روستاها برخی از اهداف این کارگاه آموزشی می باشند.

رومینا افزود: در این کارگاه آموزشی مشاوره‌های لازم در راستای ترویج الگوی غذایی سالم و در نهایت تولید محصول سالم به شرکت کنندگان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه ۴۶ نفر از کارشناسان موضوعی دو دستگاه(کارشناسان ستاد، کارشناسان پهنه، بهورزان شهرستان‌های سمنان، گرمسار، دامغان، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان) در این آموزش حضور داشتند.

کارشناس مسئول توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: مقرر شد مربیان «TOT»، آموزش‌های لازم را به تسهیلگران و رابطین بهداشت زن روستایی ارائه نمایند به گونه ای که منجر به ایجاد باغچه‌های خانگی به عنوان پایلوت مورد مطالعه در روستاهای استان شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت