English | یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در آرادان برگزار شد.

هم‌زمان با هفته دولت کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آرادان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با رویکرد تحکیم بنیان خانواده و به مناسبت هفته دولت در این مدیریت برگزار شد.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزشی با عنوان مهارت‌های زندگی گفت: برگزاری این‌گونه کلاس‌های آموزشی نقش پررنگ‌تری در تقویت، تربیت و تحکیم بنیاد خانواده دارد.
مشاور آموزش مهارت‌های زندگی و مربی این کلاس آموزشی نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه اظهار داشت: مهارت‌های زندگی، مهارت‌هایی است که موفقیت‌های زندگی را برای ما رقم می‌زند و انسان برای حیات و آرامش خود نیازمند کسب مهارت‌ها است.
گیلوری با بیان اینکه مقام و جایگاه زن در تحکیم بنیان خانواده، بسیار کلیدی است گفت: باید بانوان با مفاهیم علمی و آکادمیک که منطبق بر اصول و ارزش‌های اسلامی و مذهبی باشد، آشنا شوند تا بتوانند نقش پررنگ‌تری در تقویت، تربیت و تحکیم اصلی‌ترین نهاد جهان ایفا کنند.
وی مسائل اخلاقی را عاملی مهم در استحکام خانواده دانست و افزود: اگر به این مهم توجه نشود می‌تواند کانون گرم خانواده را به خطر اندازد.
این مدرس کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی اضافه کرد: برای حفظ کانون خانواده باید به رفتار و منش بزرگان دین در این زمینه توجه کرد؛ تا بتوانیم چنین رفتارهایی را سرلوحه زندگی‌مان قرار دهیم.
گیلوری با بیان اینکه یکی از راه‌های برقراری ارتباط با خانواده حرف زدن در جمع خانواده است؛ بر لزوم آموزش برخی مباحث به فرزندان برای موفقیت در زندگی مشترک آن‌ها در آینده تأکید کرد و افزود: امروز نباید فرزندان خود را با گذشته خود مقایسه کنیم، نوجوانان و جوانان امروز با دنیا در ارتباط هستند و نیاز است والدین ارتباط بهتر و صمیمی با فرزندانشان داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در این دوره آموزشی شیوه‌های ارتباطی صحیح با همسر و فرزندان و روش‌های صحیح زندگی برای بانوان و روش‌های تربیت فرزندان برای ورود به جامعه، آموزش داده شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت