English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

کشاورزان در صف مقدم مقابله با فشارهای اقتصادی قرار دارند/ فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی باید در استان نهادینه شود

استاندار سمنان با بیان اینکه کشاورزان مجاهدان فی سبیل الله هستند گفت: کشاورزان در صف مقدم مقابله با فشارهای اقتصادی قرار دارند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید شهاب‌الدین چاووشی در آئین تجلیل از تولیدکننده‌ها و بهره‌برداران برتر بخش کشاورزی این استان که در محل سالن جلسات شهید ترحمی جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: جهاد کشاورزی یکی از نهادهای پرافتخار کشور است که از زمان جنگ تحمیلی تا امروز در عرصه‌های مختلف خدمات گوناگونی به مردم و نظام ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد خودکفایی محصول گندم در کشور هستیم گفت: در گذشته ما واردکننده محصول استراتژیک گندم بودیم که خوشبختانه با تلاش مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی و همچنین کشاورزان در تولید این محصول استراتژیک به خودکفایی رسیدیم.
استاندار سمنان با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از مستقل‌ترین کشورهای دنیا است افزود: امروز جنگ جدید جنگ اقتصادی است و دشمنان ایران فهمیدند که ایران کشوری است که در برابر قدرت‌های استکباری ایستاده است و نه‌تنها به هیچ کشوری باج نمی‌دهد بلکه از قلمرو مسلمین نیز دفاع می‌کند.
چاووشی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران است اضافه کرد: دشمن از هر راهی تلاش می‌کند تا به کشور ما ضربه بزند و امروز نیز می‌خواهد از طریق برخی افراد فرصت‌طلب و طمع ورز داخل کشور می‌خواهد به مردم و اقتصاد کشور ضربه بزند.
وی با اشاره به افزایش نرخ ارز و همچنین طلا در کشور گفت: امروز دشمن می‌خواهد از این طریق در جامعه التهاب ایجاد کند وعده‌ای از مردم نیز ناخواسته در دام دشمن می‌افتند و امروز اگر می‌خواهیم استقلال کشور را حفظ کنیم باید در مقابل تمام فرصت‌طلبانی که در داخل کشور ناخواسته در میدان دشمن بازی می‌کنند بایستیم.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان خاطرنشان کرد: کسانی که تعصب ملی داشته و دارای تعلقات مذهبی و ملی هستند هیچ‌گاه نمی‌توانند مشقت مردم را تحمل کنند و لذا ضرورت دارد امروز همه تلاش کنیم تا در جنگ نابرابر اقتصادی دشمن که با حربه خروج از برجام بر کشور ما تحمیل کرده است فائق آئیم.
چاووشی با بیان اینکه دشمنان می‌دانند که آثار تحریم بر مردم عادی جامعه است افزود: پس چگونه داعیه جانبداری از مردم را دارند؛ آنان اگر شهامت دارند با نیروهای مسلح کشور زورآزمایی کنند نه با مردم.
وی با بیان اینکه دشمن به خیال خود راه میان‌بر برای مقابله با نفوذ انقلاب را برگزیده است گفت: دشمن کور خوانده است و در این راه نیز محکوم به شکست است؛ چراکه مردم کشور همواره درصحنه‌های مختلف انقلاب ایستادند و حافظ آرمان‌ها و ارزش‌های آن هستند.
استاندار سمنان درباره جایگاه بالای کشاورزان و نقش آنان در امنیت غذایی کشور نیز گفت: کشاورزان مجاهدان فی سبیل الله هستند و اگر مسئولی بتواند گره از کار کشاورزان بگشاید آنان نیز مجاهد فی سبیل الله هستند.
چاووشی با بیان اینکه استان سمنان در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است افزود: باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان بهره برد.
وی به بیان اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی استان قابلیت تبدیل به برند شدن را دارند افزود: باید با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان کمک کرد تا از محصولات خود ارزش‌افزوده بالایی را کسب کنند.
استاندار سمنان با اشاره به خسارت‌های بالای سرمازدگی و همچنین خشکسالی به محصولات کشاورزی استان نیز گفت: باید فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در استان بیش از گذشته در استان نهادینه شود تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه کشاورزان کمتر دچار خسارت شوند.

طراحی سایت توسط فراکارانت