English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشت پاییزه غلات در دامغان تا نیمه دی‌ماه ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان‌ گفت: کشت پاییزه غلات در این شهرستان تا نیمه دی‌ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی اصغر امامیون اظهار داشت: درسال زراعي جاري و در راستاي سياست‌هاي توليد محصولات اساسي و راهبردي، كشت پاييزه غلات در شهرستان دامغان از اوايل مهرماه در مناطق مختلف  آغاز شده  و برحسب سوابق كشت تا نيمه اول دي ماه ادامه دارد.

وی تصريح كرد: امسال یکهزار و ۴۷۰ هكتار گندم در مناطق مختلف كشت شده كه در حدود ۸۰ هكتار آن با سيستم ميكرو (تيب)آبياري مي‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: عمده كشت گندم در مناطق حومه و رودبار صورت گرفته كه در اين زمینه ۱۰۵ تن انواع بذر گواهي شده سيوند و پيشگام در بين بهره‌برداران توزيع شده است.

امامیون خاطرنشان کرد: در راستاي سياست‌هاي توليد محصولات راهبردي در سال زراعي جاري ۷۵۰ هكتار جو نيز كشت شده كه ۲۰ تن جو رقم گوهران در شهرستان توزيع شده است.

وی گفت: با هدف تأمين بخشي از بذر سال آتي، ۱۰۰ هكتار از اراضي مناطق اميرآباد، حومه، فرات و دامنكوه به كشت بذر مادري گندم  و ۱۰ هكتار نیز در منطقه  اميرآباد به كشت جو اختصاص يافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت:  تأمین ۵۰۰ تن نهاده‌هاي كشاورزي، توزيع انواع كودهاي شيميايي، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي با هدف انتقال دانش و تكنولوژي به زارعان، تهيه و ارسال دستورالعمل‌هاي تغذيه غلات و كنترل آفات و بيماري‌ها برخی از اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان دامغان است.

امامیون اضافه کرد: توزيع ۳۰ ليتر از سموم مورد نياز برای ضدعفوني بذور خود مصرفي گندم در منطقه رودبار، تأمين ۷۰۰ هزار ليتر سوخت، اجراي كشاورزي قراردادي و تسهيلات جبرای خريد ادوات به ارزش ۶ ميليارد و ۳۷۰ ميليون تومان از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این مدیریت است.

طراحی سایت توسط فراکارانت