English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کلنگ نخستین مجتمع پرورش دام سبک شهرستان مهدی شهر بر زمین زده شد

عملیات اجرایی احداث نخستین مجتمع پرورش دام سبک شهرستان مهدی شهر در راستای اجرای مصوبه دور نخست سفر دولت به استان سمنان مبنی بر تبدیل شدن این شهرستان به قطب دامپروری آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، این مجتمع قرار است در منطقه سیاه کوه شهرستان مهدی شهر احداث شود.

آن گونه که محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه این مراسم کلنگ زنی گفته است؛ عملیات اجرایی نخستین مجتمع پرورش دام سبک شهرستان مهدی شهر شامل عملیات تسطیح و آماده سازی اراضی محل احداث، جاده سازی، برق رسانی، گاز رسانی، آب رسانی، احداث استخر ذخیره آب ۶۰۰ متر مکعبی و احداث ایستگاه پمپاژ آب است.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور محترم به استان سمنان، تبدیل شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری بود تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان متعاقب این مصوبه، اقدامات لازم را انجام داده است که تدوین طرح مطالعاتی تبدیل شدن مهدی‌شهر به قطب دامپروری و نخستین گام در تحقق این امر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در قالب این طرح ایجاد مجتمع‌های دامپروری و پرورش دام سبک در پنج نقطه شهرستان مهدی‌شهر طراحی و پیش‌بینی شده و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی یکی از این مجتمع‌های پرورش دام سبک در منطقه سیاه‌کوه شهرستان مهدی‌شهر هستیم.

قاسمی با بیان اینکه شرکت تعاونی عشایر شهرستان مهدیشهر به عنوان مجری این طرح معرفی شده و اقدامات اولیه در راستای تامین زمین و تحویل آن صورت گرفته است گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این مجتمع و سایر واحد‌های تولیدی دام سبک در شهرستان مهدیشهر و متعاقب آن اقداماتی که در زنجیره تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های پروتئینی قابل تولید از دام نژاد سنگسری وجود دارد، اقدامات مؤثرتری را در راستای افزایش تولید، بهبود راندمان و اجرای مصوبات سفر هیئت دولت و رئیس‌جمهور محترم در استان در قالب تبدیل شدن شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری انجام دهیم

طراحی سایت توسط فراکارانت