English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۶۵ هکتار از اراضی در منطقه امیرآباد به کشت بذر مادری گندم اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: برای تأمین بخشی از بذر سال آینده ۶۵ هکتار از اراضی در منطقه امیرآباد به کشت بذر مادری گندم و ۳۰ هکتار مزرعه بذری جو در منطقه فرات اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی اصغر امامیون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال زراعی جاری و در راستای سیاست‌های تولید محصولات اساسی و و استراتژیک کشت پاییزه غلات در شهرستان دامغان از اوایل مهرماه در مناطق مختلف آغاز شده است و بر حسب سوابق کشت نیمه اول دی ماه ادامه دارد.

وی گفت: امسال یکهزار و ۴۹۰ هکتار گندم و یک هزار هکتار جو کشت شده است که از این مقدار جو حدود ۲۰ درصد از آن در اردیبهشت ماه به صورت سبز برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: در این شهرستان مقدار ۱۳۵ تن انواع بذر گندم گواهی شده شامل سیوند، پیشگام آروم و ۳۰ تن جو شامل ارقام گوهران و یوسف توزیع شده است.

امامیون گفت: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های انتخاب مشارکتی ارقام با «هشت رقم تجاری» و پروژه بهبود تغذیه گیاهی اثر عناصر روی و پتاسیم در مزارع جو در مناطق حومه و فرات پیگیری می‌شود که با توجه به شرایط آب و هوایی موجود وضعیت رویش و پنجه زنی مزارع غلات در حد قابل قبول است..

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این مدیریت گفت: تأمین نهاده‌های کشاورزی حدود ۶۵۰ تن انواع کودهای شیمیایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای انتقال دانش و تکنولوژی به زارعین، تهیه و ارسال دستورالعمل‌های تغذیه غلات و کنترل آفات و بیماریها، تأمین تسهیلات مورد نیاز تجهیزات و ادوات کشاورزی به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال  و توزیع بخشی از سموم مورد نیاز برای ضدعفونی بذور خود مصرفی گندم در منطقه رودبار به میزان ۳۵ لیتر است.

طراحی سایت توسط فراکارانت