English | دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۶۲۰ متر کانال‌ بتنی مناطق اسدآباد و بخش‌آباد سرخه راه‌اندازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه از راه‌اندازی یکهزار و ۶۲۰ متر کانال‌ بتنی مناطق اسدآباد و بخش‌آباد سرخه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس غفوریان  اظهار داشت: کانال بتنی مناطق اسدآباد و بخش‌آباد شهرستان سرخه با اعتبار ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال با پیمانکاری قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سرخه اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: کل اعتبار هزینه شده دولتی برای این طرح ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال بوده که بالغ بر۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با بیان اینکه کانال‌های بتنی اجرا شده دولتی به طول یکهزار و ۶۲۰ متر است افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح ۳۲ بهره‌بردار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

غفوریان اضافه کرد: جلوگیری از اتلاف، نشت، نفوذ آب، کنترل علف هرز،  انتقال سریع آب به مزارع، افزایش راندمان توزیع و انتقال آب و کاهش هزینه‌های کارگری لایروبی از مزایای اجرای این طرح است.

وی گفت: طرح فوق با نظارت شرکت مشاورآب، خاک کاوش بوده است.

گفتنی است: افتتاح این کانال‌های بتنی با حضور بخشدار مرکزی، مدیر آب و خاک و امور فنی و زیربنایی استان، معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی استان ، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان، مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران، مسئول کانال‌های آبیاری عمومی استان و جمعی از نمایندگان کشاورزان این شهرستان انجام شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت