English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۳۴۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند.

استاندار سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری گفت: در حال حاضر ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی در آئین تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی استان اظهار داشت: از ۱۹۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، بالغ بر ۳۴ هزار در حال حاضر به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند که انشاالله تلاش خواهیم کرد این میزان افزایش یابد.

وی افزود: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان نیز اعتبارات خوبی بالغ بر ۷۳۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت که بیش از ۳۰ درصد تاکنون تخصیص‌یافته و در حوزه‌های احیای قنوات، آبیاری نوین، خطوط انتقال آب و سایر موارد هزینه شده است.

استاندار سمنان افزود: در بحث احیای قنوات اتفاقات و اقدامات بسیار خوبی در سطح استان در حال انجام است که انشاالله بتواند باعث کاهش دغدغه مردم عزیز ما در روستاها باشد.

هاشمی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان وجود دارد که باید به دنبال افزایش و توسعه این مجتمع‌ها و افزایش بهره‌وری از طریق این مهم باشیم و در این زمینه نهایت مساعدت را با کشاورزان خواهیم داشت.

وی افزود: ضرورت دارد شورای کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بخش و در راستای رونق و توسعه کشاورزی در جهت تحقق شعار سال فعال شود.

استاندار سمنان گفت: ایجاد شهرک صنایع تبدیلی از دیگر موارد مهم استان است که اقدامات موردنیاز برای تسهیل در این امر در دستور کار پیگیری قرار دارد.

هاشمی با اشاره به اجرای موفق طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها افزود: از همراهی بسیار خوب مردم استان، دامداران، مرغداران و کشاورزان عزیز در بحث اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تقدیر و تشکر دارم.

وی گفت: افتتاح روز گذشته واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار نگین دامغان که پس از ۲۰ سال مجدد به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کرد امری بسیار ارزشمند است.

استاندار سمنان افزود: در بحث پرداخت تسهیلات دامدار کارت ویژه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، تاکنون یک هزار و ۵۷۶ مورد تسهیلات به‌ مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

هاشمی گفت: حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی استان در دستور کار است.

طراحی سایت توسط فراکارانت